ارتودنسی چه انواعی دارد؟
نوشته شده توسط : سیمادنت

درمان های ارتودنسی برای کسانی که درگیر شلوغی دندان ها، کراس بایت، فاصله گذاری، بایت نامناسب دندان نهفته و رویش نامناسب دندان می باشد. بنابراین، ارتودنسی بر اصلاح این مشکلات و لبخند کلی فرد تمرکز دارد.

ارتودنسی می تواند طیف وسیعی از مشکلات دندانی از جمله دندان های کج، شکاف، چرخانده یا شلوغ را اصلاح کنند. انواع ارتودنسی شامل ارتودنسی فلزی سنتی، ارتودنسی سرامیکی و ترازهای شفاف مانند Invisalign. ارتودنسی عملکرد و ظاهر لبخند شما را بهبود می بخشند.

بریس ارتودنسی چگونه کار می کنند؟

ارتودنسی از فشار ملایم و ثابتی استفاده می‌کنند تا دندان‌های شما را در طول زمان در موقعیت‌های مناسب خود قرار دهند. روش دقیق این اتفاق به نوع ارتودنسی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

انواع ارتودنسی چیست؟

انواع مختلفی از ارتودنسی وجود دارد. بهترین نوع برای شما به چند عامل بستگی دارد، از جمله نوع مشکل شما، شدت بیماری و ترجیحات شخصی شما.

ارتودنسی های فلزی

وقتی به ارتودنسی فکر می کنید، بریس های فلزی سنتی ممکن است چیزی باشند که تصور می کنید. ارتودنسی های فلزی از نوارها، براکت ها و سیم های فولادی ضد زنگ استفاده می کنند تا به آرامی دندان های شما را در طول زمان جابجا کنند.

دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی یک براکت را روی هر دندان می چسباند (چسب می کند)، سپس یک سیم قوسی نازک و انعطاف پذیر را روی براکت ها قرار می دهد. نوارهای الاستیک کوچکی به نام لیگاتور سیم را محکم در جای خود نگه می دارند.

ارتودنسی های فلزی هنگام لبخند قابل مشاهده هستند. شما می توانید لیگاتورهای شفاف یا همرنگ دندان را انتخاب کنید تا بریس های شما کمتر دیده شوند. یا می‌توانید لیگاتورهایی با رنگ روشن انتخاب کنید.

ارتودنسی های سرامیکی

ارتودنسی های سرامیکی که گاهی به آنها ارتودنسی های شفاف نیز گفته می شود. مانند ارتودنسی های فلزی عمل می کنند. تفاوت اصلی این است که براکت ها، سیم ها و لیگاتورها همرنگ دندان هستند، بنابراین با لبخند شما ترکیب می شوند. بریس های سرامیکی کمتر قابل مشاهده هستند، اما زیاد جلب توجه نمی کند. یکی از ایرادات بریس‌های سرامیکی این است که شکننده‌تر از بریس‌های فلزی هستند، بنابراین احتمال شکستن آن‌ها بیشتر است.

ارتودنسی های لینگوال

ارتودنسی های لینگوال مشابه ارتودنسی های سنتی هستند. اما آنها به جای جلو، روی سطوح پشتی دندان شما می روند. اکثر افرادی که ارتودنسی های لینگوال را انتخاب می کنند نمی خواهند کسی متوجه ارتودنسی آن ها شود.

در انتها

ارتودنسی، دندان های شما را صاف می کنند و طیف وسیعی از مشکلات دندان را اصلاح می کنند، مانند دندان های کج، دندان های شلوغ، شکاف بین دندان ها. در بیشتر موارد، ارتودنتیست ها نوع ارتودنسی ها را بر اساس نیاز دندان شما انتخاب می کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: